Garantie

Zit er garantie op mijn Trollbeads-aankopen?
Ja, er geldt een garantie op productiefouten van twee jaar na aankoop op vertoon van het aankoopbewijs. Bewaar deze daarom zorgvuldig.
Er wordt geen garantie gegeven op de volgende artikelen:
  • Bij leren armbanden en leren colliers wordt uitsluitend garantie gegeven op de (zilveren) sluitingen/eindstukjes. Leer is een natuurproduct, is erg gevoelig voor vocht en kan reageren op de huid - invloeden als gevolg hiervan vallen niet onder de garantie.
  • Artikelen die een onacceptabele slijtage vertonen door oneigenlijk gebruik.
  • Artikelen die zijn gereinigd met een chemische reiniger waardoor de oorspronkelijke oxidatie is aangetast of verwijderd.
  • Artikelen die niet meer in de oorspronkelijke staat zijn (vergroot, verkleind, gegraveerd etc).
  • Bij verlies of diefstal.

Hoe kan ik een garantieclaim indienen?

Als je jouw Trollbeads items bij een officiële dealer hebt gekocht, kun je via de winkel gebruik maken van de garantieregeling.

Voor Trollbeads aankopen via de webshop op deze website kun je je sieraad retour sturen naar onderstaand adres;

Trollbeads Benelux

Postbus 146

3940AC Doorn

Nederland

Vermeld duidelijk je ordernummer, aankoopdatum en reden tot garantieclaim. 

Er zit 2 jaar garantie op productiefouten. Mocht het een productiefout betreffen, dan wordt het sieraad kosteloos omgeruild voor een nieuwe. Mocht deze niet meer op voorraad zijn kijken we samen naar een passende oplossing. Mocht het niet onder garantie vallen dan zullen wij contact met je opnemen.

Wie betaalt de verzendkosten van een garantie?
Je betaalt zelf de verzendkosten van het artikel naar Trollbeads. Trollbeads betaalt de verzendkosten om het weer naar je terug te sturen.

Jij bent zelf verantwoordelijk voor het retour zenden van je pakket, voor schade aan of vermissing van de producten totdat ze ons magazijn hebben bereikt. Wij adviseren je om het pakket verzekerd naar ons te verzenden. Trollbeads kan op geen enkele manier verantwoordelijk worden gehouden van het zoek of beschadigd raken van retour gezonden pakketten of artikelen.

Hoe snel wordt mijn garantie verwerkt?
Wij streven ernaar je zending binnen 14 dagen na ontvangst te beoordelen en te verwerken.

Hoe wordt mijn garantie verwerkt?
Als het door jou toegezonden artikel in aanmerking komt voor garantie, dan wordt het in principe omgeruild voor een nieuw artikel. Is het artikel uit de collectie en niet meer in ons bezit? Dan wordt het aankoopbedrag terugbetaald.

Wat gebeurt er als mijn garantie niet wordt geaccepteerd?
Dan sturen wij de artikelen weer aan je terug.